Uprzejmie informujemy, że Komenda Główna Ochotniczych Hufców Pracy planuje od dnia 1 sierpnia 2022 r. uruchomić w ramach Centrum Informacyjnego Służb Zatrudnienia Zielona Linia nową usługę, która umożliwi uzyskiwanie informacji o aktywizacji zawodowej i rynku pracy również przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym.
Zaplanowano dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
1. Videorozmowa osoby głuchej lub niedosłyszącej z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy. Połączenie będzie możliwe przez Internet, z dowolnego miejsca.
2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacz).
2. Skorzystanie z usługi tłumaczenia na język migowy przez pracownika dowolnego urzędu pracy, który obsługując klienta głuchego lub niedosłyszącego będzie mógł połączyć się przez Internet na videorozmowę z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy i który będzie tłumaczył rozmowę pomiędzy pracownikiem urzędu, a osobą głuchą lub niedosłyszącą (funkcja tłumacz).
Połączenie z konsultantem możliwe będzie z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy .
Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.
Zapraszamy do korzystania z usługi.